Wikileaks and the resignation of Aljazeera Chief Director


EMT

EMT

JF-Expert Member
Joined
Jan 13, 2010
Messages
14,487
Likes
1,014
Points
280
EMT

EMT

JF-Expert Member
Joined Jan 13, 2010
14,487 1,014 280
The Al-Jazeera satellite TV channel has announced that its director has stepped down after serving the network for eight years. Wadah Khanfar's resignation follows release of documents by Wikileaks, purporting to show he had close ties with the U.S. and agreed to remove some content in response to American objections.

The leaked 2010 U.S. diplomatic cable indicated that Khanfar was in constant contact with the U.S. Defense Intelligence Agency, responding to U.S. complaints of negative coverage and promising to tone down items on the station's website. The cables referred to Qatari Ministry of Foreign Affairs as "MFA" which passed him some of the DIA reports.

Al-Jazeera said in a statement that Khanfar expressed his desire to resign in July, and that his replacement was arranged one month ago to "to ensure a smooth transition." The statement did not refer to the leaked cable. The cable, written by the U.S. embassy in Doha, said the website piece, "Live Testimony Concerning Tal Afar," showed 10 witnesses giving their accounts of U.S. military operations in Iraq. Khanfar, according to the cable, "had taken a look at the piece and had two images removed (two injured children in hospital beds and a women with serious facial injury)."

Khanfar also referred to "a non-paper" agreement between the station and U.S. government, in his criticism of another August report by DIA pointing to a "violation to the station's agreement." Khanfar responded by saying "as a news organization, we can't sign agreements of this nature, and to have it here like this in writing is of concern to us."

On his Twitter account, Khanfar justified his resignation as prompted by the network needs for "renewal and change," and commented on several tweets linking his resignation to the leaked U.S. embassy cables, by saying, "(I am) entertained by all the rumors of why I have resigned."
The cable's disclosure of the Qatari-based network's cooperation with the U.S. government is a stark contrast with Al-Jazeera's reputation as a harsh critic of U.S. policies. At the same time, the United States shown little openness to the network, and Al-Jazeera's English language service has limited access to American viewers.

The Qatar-funded station praised Khanfar for "outstanding contributions" and named his successor, Sheik Ahmad bin Jasem bin Muhammad Al-Thani, a Qatari businessman and member of the royal family.

Source: New York Times
 
K

Kidzude

JF-Expert Member
Joined
Jul 14, 2011
Messages
4,260
Likes
992
Points
280
K

Kidzude

JF-Expert Member
Joined Jul 14, 2011
4,260 992 280
Good Job Al Jazeera Director we have seen your contribution to alleight years mostly from February 2011.
 
EMT

EMT

JF-Expert Member
Joined
Jan 13, 2010
Messages
14,487
Likes
1,014
Points
280
EMT

EMT

JF-Expert Member
Joined Jan 13, 2010
14,487 1,014 280
Good Job Al Jazeera Director we have seen your contribution to alleight years mostly from February 2011.
"The leaked 2010 U.S. diplomatic cable indicated that Khanfar was in constant contact with the U.S. Defense Intelligence Agency, responding to U.S. complaints of negative coverage and promising to tone down items on the station's website."
 
Nyambala

Nyambala

JF-Expert Member
Joined
Oct 10, 2007
Messages
4,470
Likes
30
Points
135
Nyambala

Nyambala

JF-Expert Member
Joined Oct 10, 2007
4,470 30 135
Huku bongo spin doctors bado wako bize kuspin revelations za wiki leaks kuhusu jk kwamba zinahusiana na bongo local politics. Mfano uchaguzi wa Igunga.
 
Ami

Ami

JF-Expert Member
Joined
Apr 29, 2010
Messages
1,858
Likes
3
Points
135
Ami

Ami

JF-Expert Member
Joined Apr 29, 2010
1,858 3 135
Hata huyo aliyechaguliwa ni hao hao.Wanajaribu kurudisha heshima yao iliyoanza kupotea lakini si rahisi.
 
tz1

tz1

JF-Expert Member
Joined
Mar 19, 2011
Messages
2,128
Likes
44
Points
145
tz1

tz1

JF-Expert Member
Joined Mar 19, 2011
2,128 44 145
Hii imetuonyesha yale tuliokuwa tunaongelea hapa JF,kwama Aljazeera siyo kama ya zamani
Thanks Wikileaks.
Mbona serikali yetu haitaki kuiamini Wikileaks wakati nathani 99% ya watu wanaamini?
 
Edward Teller

Edward Teller

JF-Expert Member
Joined
Oct 31, 2010
Messages
3,818
Likes
90
Points
145
Edward Teller

Edward Teller

JF-Expert Member
Joined Oct 31, 2010
3,818 90 145
Hii imetuonyesha yale tuliokuwa tunaongelea hapa JF,kwama Aljazeera siyo kama ya zamani
Thanks Wikileaks.
Mbona serikali yetu haitaki kuiamini Wikileaks wakati nathani 99% ya watu wanaamini?
viongozi wetu nao pia wanaamini wikileaks-sema wanajaribu kupotosha public ili kuchanganya wale wenye ufinyu wa kufikiri
 

Forum statistics

Threads 1,238,902
Members 476,226
Posts 29,336,217