Dismiss Notice
You are browsing this site as a guest. It takes 2 minutes to CREATE AN ACCOUNT and less than 1 minute to LOGIN

Dr. Besigye drags UBC to court over ‘biased’ coverage

Discussion in 'Ugandan News and Politics' started by ByaseL, Apr 25, 2012.

  1. B

    ByaseL JF-Expert Member

    #1
    Apr 25, 2012
    Joined: Nov 22, 2007
    Messages: 2,218
    Likes Received: 12
    Trophy Points: 135
    Forum for Democratic Change leader Kizza Besigye has sued the national broadcaster over allegations that he was discriminated against in the run-up to last year’s presidential elections.
    In the suit filed yesterday at the High Court in Kampala, Dr Besigye names Uganda Broadcasting Corporation and its then Managing Director Edward Musinguzi Mugasa as having discriminated against him by not carrying his campaign messages yet UBC had been paid for the airtime.

    Mr Musinguzi has been sued for allegedly being responsible for the actions of the broadcaster.

    Dr Besigye, who led the biggest opposition group against President Museveni and his party, says he was discriminated against on the basis of his political opinion.

    He said campaign messages of other presidential candidates were broadcast while his were left out.

    The opposition leader is seeking recovery of more than Shs21 million for at least 200 airtime spots, which he said was paid to UBC through his agent, Big Ideas.

    He is also seeking interest of 30 per cent on the payment to be calculated from December 2010 untill full payment is made.

    Dr Besigye further wants court to grant him general and exemplary damages at 15 per cent from December 2010 till payment in full.
     
Loading...